Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-11, 10:36   #8
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fiberhusk, sukrin, kokosmel, mandelmel osv ...

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Bare ett lite lite sidestikk. Du må gjerne kjøpe disse produktene, er ikke noe galt med det, men du greier sjelden å bake noe som smaker tilnærmet likt det produktet du baker, og ofte blir du rett og slett skuffet fordi konsistens og smak ikke er noe særlig=)

Tja, det der er vel smak og behag - man må nesten bare prøve selv. Jeg har et stort antall vellykkede bake/kakeverk a la lavkarbo på lista mi Klart det smaker annerledes - men smak man man vennes på over tid :

Når det gjelder TS poeng - så har hun helt rett. Bruker man mye kunstig søtning hver dag - så har man egentlig ikke helt løst problemet med søtsug heller, og det er jo ingen reell næring i denne søtningen.

Man kan bruke det de første ukene om man er helt desperat og føler det veldig vanskelig, men så skal man jo avvennes det kunstige søtstoffet også da - og der er jeg på start-terskelen i dag Kjenner nesten SORG ved tanken over å kun KANSKJE bruke litt kunstig søtning av og til... men det skal gå, godeste Rut311 (var det rett navn tro?) klarte jo å slutte med sukrin PÅ DAGEN og har ikke brukt det på over en måned, så da må jo jeg også klare det?

NB - dette er ingen kritikk til de som er fornøyd og komfortabel med et kosthold med kunstig søtning. Går man ned i vekt og spiser mye god normal mat er det jo ikke noe problem. Problemet er når man heller drikker en søt-smoothie istedet for å spise biffen sin med grønnsaker til middag... over flere dager liksom...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat