Sv: Fiberhusk, sukrin, kokosmel, mandelmel osv ...
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
Bare ett lite lite sidestikk. Du må gjerne kjøpe disse produktene, er ikke noe galt med det, men du greier sjelden å bake noe som smaker tilnærmet likt det produktet du baker, og ofte blir du rett og slett skuffet fordi konsistens og smak ikke er noe særlig=)
Tja, det der er vel smak og behag - man må nesten bare prøve selv. Jeg har et stort antall vellykkede bake/kakeverk a la lavkarbo på lista mi Klart det smaker annerledes - men smak man man vennes på over tid :
Når det gjelder TS poeng - så har hun helt rett. Bruker man mye kunstig søtning hver dag - så har man egentlig ikke helt løst problemet med søtsug heller, og det er jo ingen reell næring i denne søtningen.
Man kan bruke det de første ukene om man er helt desperat og føler det veldig vanskelig, men så skal man jo avvennes det kunstige søtstoffet også da - og der er jeg på start-terskelen i dag Kjenner nesten SORG ved tanken over å kun KANSKJE bruke litt kunstig søtning av og til... men det skal gå, godeste Rut311 (var det rett navn tro?) klarte jo å slutte med sukrin PÅ DAGEN og har ikke brukt det på over en måned, så da må jo jeg også klare det?
NB - dette er ingen kritikk til de som er fornøyd og komfortabel med et kosthold med kunstig søtning. Går man ned i vekt og spiser mye god normal mat er det jo ikke noe problem. Problemet er når man heller drikker en søt-smoothie istedet for å spise biffen sin med grønnsaker til middag... over flere dager liksom...
|