Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 10:09   #22
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Manglende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Dette fungerer, jeg har prøvd det.

Jeg ser poenget med at en del ikke trener "hardt nok" for å få treningseffekt, men selv om det fungerer for DEG - trenger det ikke fungere for alle. Jeg får vektstagnasjon når jeg trener, og det er kun kostholdet som gir vektnedgang. Dette vet jeg fordi jeg forsøkt i 6 mnd med kontrollert matinntak (a la Grete Roede) og ganske tøff trening inkludert intervall-trening.
Mange her inne har lang erfaring med lavkalorikosthold (om da 1600 kalorier er lavkalori) og mye trening uten og oppnå vektnedgang, noe som da gjerne kommer når man endrer kosthold til lavkarbo.
Trening alene gir ikke vektnedgang - et riktig kosthold for din kropp er alfa og omega for å oppnå suksess - spesielt når man har forsøkt "din måte" i lang tid.

Poenget mitt er at det er flott at du deler dine erfaringer, men ikke tro automatisk at din måte og gjøre det på gjelder alle - derav bør du slutte og "garantere rask vektnedgang" bare man følger din måte og gjøre det på.

Dessuten er det flere som ikke klarer og løpe av ulike årsaker, stor overvekt, smerter, sykdommer mm. De må gjøre dette på en annen måte for å oppnå suksess når det gjelder vektnedgang.

Jeg burde vært sylslank etter min store innsats for et par år siden, men den medførte kun oppgang i fettmasse selv med massiv trening - fordi jeg spiste for mye karbohydrater på mitt sukkerfri, men stivelsesfylte kosthold på Grete Roede.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat