Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min ? :P
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Oh, jesus....leser du bibelen som fanden leser den? både med fotballlagene og de du nevner, hvor mange prosent utgjør disse på lavkarbo ift det totale antallet av utøvere innenfor de sportene? Er ikke da fremdeles Bjørn Feryy en ensom svale?
Jeg er jo selv på lavkarbo eller mellomkarbo som jeg bruker kalle det fordi jeg er ikke så nøye på det enkelte dager, men over tid ender jeg nok opp mellom 80-100 gr pr dag. Noe som jeg vil si er mellomkarbo sett ift 10 gr pr dag....nok om det.
Poenget mitt var at det finnes toppidrettsutøvere som lykkes på lavkarbokosthold. Dette også som bevis for at selv om DU ikke klarer og prestere optimalt på lavkarbokosthold, finnes det utøvere i ganske høyere klasser enn det du tilhører som klarer det med stor suksess.
Dette er ikke en diskusjon om hvem som har rett eller ikke, du er så bastant i dine påstander at det kan være greit for deg og vite at det finnes eksempler på mange områder som avviser dine bastante, ensidige påstander om at "slik er det".
Litt ydmykhet i forhold til at ikke alle er som deg hadde gjort seg, da hadde du kanskje fått en mer saklig debatt også, der du hadde LÆRT litt mer. Nå virker det som om du "kan og vet alt" på forhånd, du er seriøst religiøs når det gjelder at "trening er roten til alt godt" - men du glemmer at DIN erfaring ikke nødvendigvis er gjeldene for alle.
Man blir ganske enkelt provosert, spesielt siden du viser at du har en del mangler i kunnskapen din både om lavkarbo, hvordan kroppen håndterer forskjellige sammensetninger av makronæringsstoffer, og hvordan flere sykdommer gjør det umulig for mange og lykkes med "din måte". Respekt heter det. Del gjerne erfaringer, de som er i noenlunde samme situasjon som deg vil sikkert ha nytte av det, men ha samtidig respekt og forståelse for at mange har andre faktorer OG erfaringer som spiller inn når det gjelder sannsynligheten for suksess i vektnedgang og bedre helse.
Generelt er regelen her inne at man bør sitte inne med MYE kunnskap før man kan komme med bastante påstander om at "slik er det". Om det plager deg - er du kanskje ikke åpen for å se at din verden ikke nødvendigvis er representativ for det store flertallet her inne 
|