Sv: Frysing
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Jo, det er klart det har med lavere forbrenning å gjøre hvis knyttet til mat. Trådstarter, du sier selv du blir varm av å spise. Forbrenningen øker altså. Varme produseres. Jeg fryser inn i hampen om jeg ikke spiser før langt utpå dagen. Det skjer kun de dagene jeg skipper frokost. Jeg merker også en biologisk uro når jeg trenger mat. Rastløshet.
Så har man det slik, må man spise mye oftere? Kroppen skal jo forbrenne kroppsfett hele tiden mellom måltider? Eller kan det være slik at forbrenning av kroppsfett medfører "frost", mens nå man spiser et fettrikt måltid og kroppen forbrenner inntatt fett øker temperaturen?
Som sagt - jeg frøs som f... når jeg spiste lavkalori-pulver - og raste ned i vekt... på lavkarbo, om jeg spiser "lite nok" blir jeg gloheit mellom måltider også, merker ingen forskjell om jeg spiser eller ikke. Spiser jeg MER mat, dvs at kroppen trenger bare inntatt mat til forbruk, har jeg noenlunde normal kroppstemperatur.
Jeg har ingen gode svar og gi deg jeg - men jeg kan jo alltids dele mine erfaringer - så får du se om du får noe fornuftig utav de 
|