Tråd: Now what?
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-11, 20:00   #15
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Now what?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Det er fullstendig forkastelig å komme med forslag om en operasjon til folk man ikke kjenner og som du ikke aner noe som helst om og særlig til noen som overhode ikke har spurt om råd om dette.

Jeg må faktisk si meg enig med Georgine her, det å foreslå en operasjon er en ganske lettvint løsning for deg - men kan oppleves som tungt for TS om andre her inne mener det bare er å "gi opp" og forsøke videre og heller operere seg.
Synes også reaksjonen din på hennes kommentar er overdrevet, du går rett i angrepsposisjon bare fordi noen er fullstendig uenig med det du skriver.

Til TS: Du sier du går opp i vekt når du øker på med karbohydratene. Har du gått gjennom hva du spiser på feks diett.no over noen dager for å se om du har bra fordeling av næringsstoffer? Siden du har forsøkt det meste, og ketose ikke er et alternativ over lengre tid - må jeg spørre om hvor mye kalorier du ligger på? Ta med at om du spiser en del mer proteiner enn nødvendig, KAN du gå opp fordi protein påvirker blodsukkeret og med det insulinutskillelse, og spiser du da noe mer enn kroppen forbruker, vil dette kunne bli lagret på kroppen.

Jeg holder vekta om jeg spiser "generell lavkarbo" men går ikke ned et gram. Jeg har holdt på i to år, og den eneste måten jeg går ned på er å redusere mengden mat jeg spiser. Da løsner det som bare fy, og siden jeg spiser lavkarbo (ca 20g kh pr dag), blir jeg heller ikke sulten. Jeg har nok ikke den naturlige "spis når du er sulten stopp når du er mett" genet inne, jeg liker mat, og smaker det godt spiser jeg litt til.
Det krever litt selvkontroll, fordi jeg er "vant" med og spise større porsjoner, og fordi mat - spesielt når jeg har vært sykmeldt i snart et halvt år - har vært det som har brutt opp dagen min. Jeg har ikke overspist eller noe, men det har rett og slett blitt for mye fett til at kroppen har vært nødt til å ta av kroppsfettet.

Jeg håper du kanskje kan se om noe av det jeg skriver kan være relevant for deg og sjekk opp - hold oss oppdatert, det er tøft og være i en situasjon hvor man har "gjort alt riktig" over tid uten og oppnå det man ønsker seg....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat