Tråd: Now what?
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-11, 15:04   #20
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Now what?

Sitat:

Jeg skal ikke ha forhøyet inntak av proteiner. Da jeg gikk fra høy- til lavkarbo byttet jeg ut karbohydratene med fett og grønnsaker, men kanskje min kropp tåler mindre protein en mange andre. Jeg skal forsøke å kutte ned på proteinmengden og se om det hjelper. Får bare håpe det ikke tærer på musklene mine

Jeg antar du har full oversikt over proteininntaket - og at det ligger rundt 1 g pr kilo kroppsvekt. Staten anbefaler fra 0.5 g pr kilo kroppsvekt, så du har jo litt å gå på om du ønsker og prøve deg på litt reduksjon. Noen sier også at det gjelder pr kilo FETTfri kroppsvekt, noe som kan regnes ut vha kalkulatorer. Si fra om du ønsker det så skal jeg lete opp en til deg, husker ikke i farten hvor jeg fant denne sist.
Så framt du ikke trener ekstremt mye, tror jeg ikke det skal være noe problem, med lavkarbo har jeg opplevd at musklene faktisk blir sterkere uten at jeg trener
På lavkalori "sulter" du jo kroppen og da er det i større grad at musklene får lide, det fungerer ikke helt på samme måte på lavkarbo etter min mening, fordi du faktisk gir kroppen nok energi ved matinntak OG ved forbrenning av kroppsfett.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat