Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du ...
Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.
Tuller dere? Dette er latterlig, hva vet dere om de semiovervektige spiser lavkarbo eller ikke da? Om dere f.eks ser vedkommende spise kake en gang så kan det hende de har en utskeiing? Har dere aldri tenkt tanken om hva andre tenkte om dere mens dere var/er overvektige?
Latterlig? Jeg vet hva JEG tenkte om meg selv før jeg fant lavkarbo som kosthold. Jeg vet hva JEG har vært igjennom av uttallige slankekurer som ikke har virket opp gjennom årene. Jeg VET hva disse småtjukke har og slite med i hverdagen, hvor vanskelig det er å finne klær som man ser pen ut i, at treningsbuksa blir hverdagsantrekk fordi man ikke føler seg vel i andre ting...følelsen av å "gi opp" og ta seg godt ut, fordi overvekten blir så overveldende i livet. Det er forsåvidt også helt likegyldig om de spiser lavkarbo eller ikke.
Ante ikke at personlige tanker om lavkarbo og andre som er/var i samme situasjon som meg kunne betegnes som latterlig jeg - hvem er du som kan dømme mine tanker og følelser rundt temaet overvekt og kosthold?
Jeg står fremdeles for at mange med feks insulinresistens (bredest på midten) kunne hatt god nytte av lavkarbo - og jeg kommer til å fortsette og tenke dette når jeg ser slitne, småtjukke mennesker - FORDI jeg har vært en selv...
|