Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-11, 09:14   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken filosofi skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Nei, "man" MÅ ikke. Iallfall ikke om "man" = "meg" og kostholdet inkorporerer MYE grønnsaker.
Jeg konkluderer altså med at det er personavhengig.

Stiller meg bak dette, flertallet trenger ikke telle en eneste lusen kalori, mens noen av oss MÅ liksom være så sære (som meg SELV!) at jeg må faktisk aktivt passe på mengde energi inntatt. Skulle virkelig ønske det ikke var slik, men det er sikkert mange årsaker til dette. Stort antall slankekurer og flere veldig lavkalori-kurer kan kanskje ha påvirket kroppen, hvem vet?

Spiser man "korrekt" lavkarbo som smgj sier, med gode proteinkilder og masse grønnsaker og spiser fett som passer naturlig til vil de fleste finne et inntak som passer til kroppen, mens matmonsen Nerthus gjerne spiser en ekstra porsjon selv om hun er mett om maten smaker ekstra godt. Nerthus har kanskje ignorert metthetsfølelsen sin i alt for lang tid? Håpet er at om jeg klarer lenge nok og bevisst styre energiinntaket vil det falle mer naturlig etterhvert. Håper jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat