Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-11, 09:18   #16
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

Når jeg trener styrke i ketose så føler jeg meg like energisk som en sliten gulvklut, så jeg spurte likesågodt på treningssenteret hvor jeg går om hva jeg skal gjøre. Det de sa var at det er ganske vanlig å føle seg uten krefter/lam i musklene når en er i ketose. Bare å overse, fremgangen vil komme. De anbefalte også litt karber før trening, litt grønt altså. Men aller viktigst var å ta lengre pauser mellom hver sett. De mente at siden en ikke har den eksplosive energien som karbforbrenning henger sammen med, så trenger en litt mer tid mellom hvert sett for å få musklene til "å lade opp igjen".

Interessant. Jeg følte at jeg kunne ha mer vekt på, men som du opplever, det går saktere. Derimot kan jeg ta mange flere repetisjoner med tyngre vekter enn pre-lavkarbo, bare jeg får 15-20 sekunders pause når det stopper opp litt, er jeg klar til å kjøre på igjen. Dette fascinerte min PT ganske mye At jeg ALDRI gikk tom liksom... (selv om jeg måtte nesten krype ut til bilen etter trening da men det er en annen historie). Ikke kjapp - men UTHOLDENDE!

Når jeg kommer nærmere målvekt tenkte jeg og eksperimentere litt med oppkarbing (forsiktig dog) før trening for og se om jeg kan få en litt annen opplevelse. Eller kanskje jeg bare burde begynne og se på dette allerede nå når jeg snart setter igang med PT timer igjen...

Det kan jo hende at du også vil fungere generelt bedre med en liten generell økning i karbohydratinntaket til daglig?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat