Tråd: Now what?
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-11, 11:34   #23
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Now what?

Her finner du en kalkulator (du må registrere deg, men det tar jo bare få sekunder), bare vær obs på at den har engelske mål, men du finner en konverter her.

Det MÅ faktisk energiunderskudd til for å gå ned i vekt. Det kommer man ikke fra uansett, selv om mange på lavkarbo ikke må telle kalorier. Dette skyldes nok i stor grad at de klarer og finne dette balansepunktet naturlig, uten og telle.

Det og gå NED i vekt og det å holde vekten er to forskjellige ting. For å holde vekten må man spise mer enn når man skal ned i vekt. Jeg forstår motstanden mot å spise mindre, men det må ikke gjøres på en sånn måte at du går rundt og er sulten!
Det kostholdet du finner ut vil gi deg vektnedgang, vil dermed ikke bli det samme som det som gjør at du holder vekten, det er litt viktig og skille mellom disse to tingene

Jeg tror ikke det er 25 kh eller 200 kh som ikke har noen forskjell, det er også mengde fett i de to tilfeller, og ikke minst kaloriinntak.
Med ekstremt lavt kh inntak kan man jo spise mer fett, men man kan fremdeles ikke overdrive energiinntaket i stor grad over lengre tid uten og gå opp i vekt i mange tilfeller. (Flere faktorer som spiller inn).

Min mening er at du bør se på hva som får deg til å gå ned i vekt og du bør se på hva som gjør at du holder vekten stabil. Hvis du aldri har forsøkt og spise mindre kalorier, synes jeg dette er verdt forsøket - om du da ikke mener det er greit og være slik du er. Du har jo forsøkt alt annet?
Dessuten blir man jo ikke sur og gretten på energiunderskudd på lavkarbo, da burde jo de fleste her inne som går ned i vekt være slik og det er de jo ikke

Du velger selv om du vil prøve eller ikke, men om du ikke prøver, vil du jo aldri vite verken om det vil gi vektnedgang - ELLER om du faktisk ikke blir humørsyk. Humørsyk som f... ble jeg på lavkalorikur, siden blodsukkeret mitt gikk som en jojo. I dag kan jeg faktisk være sulten noen timer uten at det gjør noe med humøret mitt - fordi jeg spiser lavkarbo

Jeg er såpass intens på at du burde prøve, fordi startinnlegget ditt var så intenst, med at du har prøvd ALT og ingenting fungerer. Kanskje lavkarbo ikke fungerer fordi du spiste for mye til din kropp?
Jeg har spist generell lavkarbo i to år uten og gå ned et gram, først da jeg strippet kaloriene men fremdeles spiste etter lavkarbo-fordeling av næringsstoffer fikk jeg vektnedgang.
Min BASALforbrenning er hele 2300 kalorier, enda går jeg ikke ned på 16-1700 kalorier, så tro meg, jeg har FULL forståelse for din frustrasjon, og jeg har gått noen runder med meg selv for å komme i gang med energireduksjon - siden jeg også ikke har særlig sansen for at jeg må gjøre dette... MEN det må ihvertfall til for meg! Så da må jeg velge da, være som jeg er og spise uten å ha kontroll på kaloriene, eller nå målet mitt vektmessig ved og spise litt mindre porsjoner...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat