Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-11, 20:34   #20
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan tilfredstille hjernen når man kutter sukkeret?

Opprinnelig lagt inn av Tindre, her.

Takk for svar fra dere betyr mye for meg, smaskeklemmer

Dette med at det kan ta opp til ett år osv...det høres faktisk reelt ut. Jeg har nok ikke holdt ut lenge nok tidligere mht total omvenning av kostholdet før følelsene mine har vippet meg av pinnen, men jeg bare VET at jeg må være veldig low på ett eller annet stoff som utløser denne sinnsyke reaksjonen på sukkeret.
Har tenkt på hun Hexeberg, der får man antakelig oppfølging tilpasset en selv. Koster vel litt.....

Jeg mener det er verdt det, søk opp hexebergklinikken, de har informasjon om prisene sine. Ofte koster den første timen som er lengst mest, deretter blir det rimeligere. I tillegg kan du velge telefon-konsultasjon evt epost (tror jeg), som oppfølging underveis.

Når det gjelder det kjemiske i kroppen, kan det være greit med profesjonell hjelp. Hun har kontor vegg i vegg med BM-lab, som brukes til å ta grundige tester vitamin- og mineralmessig. Kanskje har du andre ubalanser som kan avhjelpes også, og da er det greit og gjøre dette sammen med noen som forstår og har erfaring med både kosthooldet og sukkeravhengighet. Den vanlige fastlegen har ikke kapasitet (etter min mening) til å sette seg så godt inn i detaljene rundt spesifikke ting, så har man anledning til å få hjelp fra profesjonelle så anbefaler jeg det!

I tillegg kan du bruke OSS som støtte, sparringspartner, klagemur osv osv - vi er jo mange her inne som har kjennskap til hva du sliter med

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat