Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-11, 14:16   #10
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny med lavkarbo

De første 3-4 ukene ville jeg tenkt på å få i meg mye fett, dette for å avhjelpe kroppen med å komme igang med fettforbrenning. Når du er over overgangsperioden, pleier inntaket og redusere seg selv, og du har da lært kroppen din en del mer og kjenne også Det er ikke nødvendig og spise så mye fett heller at kroppen ikke trenger ta av eventuelt kroppsfett, men som sagt, de første ukene er det viktig og få i gang fettforbrenningen.

Lavkarbo for meg er å tenke etter "lavkarbo på 3 minutter" som jeg linker til i signaturen min: Gode proteinkilder, dvs rent kjøtt, fisk, fugl og sjømat (i alle varianter). Masse gode grønnsaker som du kan variere tilberedningen til. Helfete produkter som ost, rømme, majones osv som man ikke trenger bekymre seg om kaloriinnholdet i lengre, men bruke som naturlig tilbehør til pålegg, laksemiddag osv. For meg er salat "pynt" fordi det inneholder lite næring, men bruker litt salat, sammen med feks kylling og fetaost og oliven feks.

Starten på lavkarbo er læring Ikke bekymre deg så mye ennå om at du spiser nok at det ene eller andre, men prøv og bygge opp måltidene med gode proteinkilder som utgangspunkt, grønnsaker til og deretter fett som passer til.

Du vil se om 3 måneder at du har lært kjempemye, og kostholdet blir etterhvert mer komfortabelt og intuitivt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat