Sv: Dårlig form etter jeg startet på lavkarbo
Synes det høres ut som om du ER i ketose jeg 20-30 g kh pr dag er å regne som ketogent.
Spiser du nok fett?
En overgang til lavkarbo vil påvirke hele hormonsystemet i kroppen, og det kan ta flere uker før det kommer i balanse. Reaksjoner som da endring i utflod/menstruasjon, emmen form, humørsyke osv vil kunne vare et par uker mens kroppen "skjønner" poenget med og bruke fett som energikilde. Det er dermed svært viktig etter min mening at du spiser MYE mat de første ukene, og er påpasselig med og få i deg nok fett.
Husk også å drikk godt med rent vann.
Sjekk ellers ut nybegynnertråden til arnakristin som jeg linker til i signaturen min, der kan du lese MYE om hvordan det er å starte et lavkarbokosthold 
Hvis du ellers gjør ting riktig (nok fett, mye vann, godt med grønnsaker mm), er det ingen ting i veien for å øke litt på med kh-inntak, da helst fra grønnsaker, og ellers med varer med lav GI). Husk bare at mange har det som du de første ukene - og klarer du og holde ut til det har gått 3-4 uker, vil du nok være glad for at du holdt ut Jeg har chrons og svakt immunsystem og lavkarbo gjør meg rett og slett frisk.
|