Sv: Karboredusert kosthold?
Sjekk ut Fedon Lindberg - der er det større muligheter i forhold til å bruke langsomme karbohydrater. Det innebærer bla fullkornspasta, linser og bønner, og "Fedonbrød".
Sett deg litt inn i hva filosofien hans går ut på, da er det lettere og lykkes. HAN kan jo spise litt mer Fedon mens du spiser enda mer karboredusert om du er motivert for det
Generelt sett trenger du ikke tenke på å redusere fettinntaket om du holder deg under ca 72g kh pr dag (jfr boka "Bedre uten brød" av Lutz). Bruk helfete produkter, spiser han en del langsomme karbohydrater, reduser mengden av fett til mat, som feks rømme til laksen, smør over grønnsaker osv.
Fedon er absolutt et godt alternativ for de som ikke trenger eller ønsker og strippe kostholdet totalt. Min erfaring er at de aller fleste her inne har forsøkt seg på flere varianter før de har funnet sitt "optimale" kosthold, så om du har anledning til å låne bøker fra forskjellige retninger på biblioteket, anbefaler jeg dette.
Ellers er nybegynnertråden til arnakristin som jeg linker til i min signatur et "must" for alle newbies, der får du også en oversikt over det store spennet som lavkarbo faktisk er Det kan tilpasses ethvert behov!
|