Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-11, 21:16   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Gør jeg det rigtigt..?

Hvordan klarer du og komme opp i 20 g kh pr dag med så lite inntak av grønnsaker?

Savner grønnsaker jeg, ville erstattet mye av salaten som er næringsfattig med gode grønnssaker Spiser du hele kyllinglåret, eller bare klubben? 4 hele kyllinglår klarer jeg ikke få i meg en gang jeg...

Bytt også ut tunfisk i vann med tunfisk i olje, tunfisk har ekstremt lite fett i seg (bare ca 1 g pr 100 g mengde...derfor spiser man mye tunfisk på lavkalorikosthold ).

Muligens kan det være en ide og redusere bruken av fløte i kaffen og heller spise litt mer fett i maten, men dette er bare synsing.

4 uker er ennå litt kort tid, men om du ønsker og begynne å se på kostholdet ditt og sammensetningen av det, kan du feks bruke www.diett.no for å se hvordan du ligger an både energimessig og fordelingen av næringsstoffer. Spiser du veldig mye proteiner i forhold til fett, kan det være en årsak til at vektnedgangen går tregt, da proteiner gir en viss blodsukkerøkning. Spiser du veldig mye mer energi(kalorier) enn kroppen din forbruker, vil den heller ikke ha behov for å hente energi fra kroppsfettet, den vil være fornøyd med fettet du inntar gjennom maten

Optimal ernærings grunder har sagt at det optimale kostholdet er når man med så lite matmengde som mulig kan få i seg alle næringsstoffene og energien kroppen har behov for Derfor, spis når du er sulten og stans når du er mett. Muligens må du som meg teste ut litt hvor mye du MÅ spise for å bli mett nok, for meg er ihvertfall ikke den mengden så veldig stor, selv om jeg veier en del mer enn deg og er ganske mye lengre (Men jeg er så glad i mat som smaker godt, og jobber fremdeles etter to år med å begrense mengden etter hvor METT jeg er - ikke hvor godt det smaker...)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat