Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-11, 08:07   #8
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Gør jeg det rigtigt..?

Opprinnelig lagt inn av Danskerinden, her.

Jeg er lidt træt, men ellers har jeg det godt.. Jeg har skåret ned på mængden af grøntsager, da jeg tænkte at det måske kunne sætte fut i tingene, men kan da godt se, at jeg skal skrue op igen..
Jeg kommer sjældent op på 20 g karb.. Ligger ofte mellem 5-10 g og troede jeg var så god..
Desuden tager jeg vitaminpille hver dag for en sikkerheds skyld..
Jeg har selv tænkt, at jeg måske lå for højt i protein, de fleste dage, ligger jeg lidt over 100 g.. Angående kyllingelåret, så er det altså kun klubben jeg spiser..
Men jeg synes jeg hører lidt uenigheder.. Nogen mener, at man ikke skal tæller kcal og nu siger du, at jeg måske får for mange.. Nu bliver jeg da forvirret..
Tak for jeres svar

Uff, det var litt dumt av meg og dra energiinntaket inn som tema så tidlig... kan du glemme det noen uker er du snill? Det var mest for å dekke alle muligheter for manglende nedgang.
5-10 g kh er fryktelig lite, så kraftig økning på grønnsaker kan avhjelpe litt. De ketogene retningene anbefaler vel et inntak på minimum 15-20 g kh pr dag såvidt jeg husker. Samtidig har jo skaldeman en 50+ måte som innebærer så lite kh, men da er fettinntaket meget viktig! Er du litt trøtt for tiden, spis mer grønnsaker og kanskje også litt bær av og til så du får opp litt større kh-inntak.

Generell regel for protein er jo ca 1 g pr kilo kroppsvekt om du da ikke er meget aktiv. Du bør spise minst like mange gram fett som protein, helst mer, når du spiser så ketogent som du gjør nå for å få en fin fordeling av næringsstoffene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat