Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-11, 22:32   #16
Mariann S
Seniormedlem

Mariann S sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 57
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatose vs sukrin?

Eg har brukt tagatesse en del, og er veldig fornøgde med det som søtningsmiddel. Eg merkar ingenting på kroppen når eg spiser mat som er søta med tagatesse, so då vil eg tru at det ikkje påvirkar blodsukkeret i nevneverdig grad. Spiser eg ett kakesykke søta med vanlig sukker, blir eg dårlig, kjenner virkelig at blodsukkeret mitt stiger (lenge sida sist no, for det orkar eg ikkje utsette meg for meir).
Når en bakar kaker med tagatesse blir kakene saftigare enn når eg brukar sukrin, og kakene får en søtsmak som er lik den med sukker.
Og en brukar mindre fordi den har en meir konsentrert søtsmak.
Eg laga ei bløtkake i går, og då hadde eg 40 g tagatesse i botnen, og det var søtt nok Oppskrift på den kaka.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat