Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-11, 00:11   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lav-karbodietter kan gi humørsvingninger

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

He, he. Flere enn meg som trenger briller her
Det står faktisk på side 2 i artikkelen, men jeg har i hvert fall aldri merket noe til det. Heller det motsatte

Side 2? Den så jeg ikke gitt

Kilden til påstanden er en studie som beskriver "Long-term effects of a very low-carbohydrate diet and a low-fat diet on mood and cognitive function"
Så både lavkarbo og lavfett påvirkninger på humør og kognitive funksjoner? Eller menes en lavkarbo OG lavfettdiett? Orker ikke lese opprinnelsen til studien akkurat nå

Det er jo helt vanlig at man blir litt surrete i overgangen til lavkarbo. Noen fungerer også dårligere på svært lavt kh-inntak, det er jo derfor bla Ketolyse anbefaler at man holder seg til rundt 15-20 g kh pr dag og ikke spiser mye mindre. Må nok lese abstrakten til studien før jeg helt forstår hva de har forsket på og over hvor lang tid

Personlig har jeg aldri vært så mentalt stabil som etter at jeg la om. Jeg var ekstremt plaget med humørsvingninger og depresjoner, men det er faktisk vekke gitt...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat