Sv: Går jo bare opp!
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Hmm, høres nå ut som du spiser temmelig bra da, vil ikke si at kostholdet ditt er problemet.
Men de siste 5 kg, hvordan vet du at det er akkurat 5 kg? og ikke 1-2 eller 7-8?
Kan du si noe om hva slags kardio trening du bedriver og i hvilket pulsområde du trener i? Det kan hjelpe meg å si noe om hvordan det ser ut.
Styrketreningen, hva slags øvelser og type trening snakker vi om her ?
Ofte så kan trening bli for monotont. Ser mange som trener kun step, spinning og de samme øvelsene på apparater i måned etter måned. Klager over fremgang og det er jo ikke så rart.
Så si meg opplegget ditt og hvor lenge du har trent med dette, så kan jeg kanskje hjelpe noe på treningsfronten iallefall.
I løpet av en uke så har jeg gjerne 2 spinningsessions, 1 body combat (kickboxing inspirert time), jeg løper intervaller, trener mye core, mye styrke kombinert med cardio (10 minutter styrke - 5 minutter cardio 80% - 10 min styrke - 80% cardio, osv i 60 min). Er glad i basisøvelser og mye dynamiske øvelser. Squats, deadlifts, biceps kombinert med lunges, plyometriske øvelser (har patellofemoralt smertesyndrom, så trener kneet).
Har alltid trent mye og liker å kombinere styrke + cardio igjennom økten for å holde pulsen oppe. Ligger vel sjeldent under 70% når jeg trener. Kommer an på treningsopplegget den dagen.
De øvelsene jeg har nevt over har jeg vel egentlig trent så lenge jeg kan huske. Har vært flinkere å kombinere cv og styrke igjennom økten de siste 4 månedene.
Ang idealvekt: Jeg har en BMI på rett oppunder 25. Jeg er kvinne, jeg har lår som disser og bingovinger verdt en dronning. Jeg har vært på 63 kg før og var fornøyd der. Vil ned til str 38 i klær ca.. er vel 40 nå. Kjenner på kroppen at dette ikke er min idealstørrelse.
Ble litt mye her, men om du har noen tips så setter jeg pris på det 
|