Sv: Mister "følelsen" i hendene
Opprinnelig lagt inn av VSB, her.
Hvis det ikke gir seg, ville jeg søkt lege. Vet flere som har hatt noen nerver i klem i håndleddene og måttet operere for det. Er ingen ekspert, men symptomene kan muligens ligne og i så fall er det visstnok lurt å se på det tidlig. Husker dessverre ikke hva dette heter.
Det heter karpal tunnel syndrom. Jeg har samme erfaring når jeg spinner, men det går over etter en stund når jeg er ferdig - i motsetning til ditt tilfelle.
Det kan skyldes også muskelspenninger i nakke/skuldre og komme fra "den veien" også. Det kan også skyldes forandringer i skiver i ryggrad/nakke faktisk. Jeg ville forsøkt fysioterapi og/eller kiropraktor, de vil kunne si noe om tilstanden på muskelvevet ditt, og om de kanskje kan hjelpe Ellers burde en MR av nakke/øvre rygg vært gjennomført for å se om det er noe som ligger i klem. Du trenger ikke ha vondt bak i ryggen/skuldrene.
Konklusjonen blir vel at du leser deg litt opp på hva som kan være årsaken, tar en prat med legen og får deg et par henvisninger for å sjekke dette ut 
Ikke alle blir kvitt problemet med en operasjon pga karpal tunnel syndrom heller, så alt bør prøves før man går den veien etter min mening!
|