Sv: Kan man blande Fedon og LCHF?
For meg ser det ut til at du ikke helt har klart for deg mulighetene innenfor LCHF og forskjellen på dette og Fedon. Jeg spiser sjeldent egg. Er du så sulten på LCHF at du får hodepine spiser du ikke nok fett. Det finnes ørten alternativer du kan ta rett fra kjøleskapet når du er sulten på LCHF, jeg tror bare du ikke helt ser mulighetene. Jeg spiser fet ost rullet i spekeskinke, babybel, skinkerull med majones, kremost på røykelaks, grillet kylling jeg har rensket og lagt i en boks, ferdiglagede burgere som evt ligger i frysen og tines i mikro i løpet av null komma niks osv når jeg egentlig er sulten og middag bare er en liten time unna.
Problemet med å "blande" Fedon og LCHF er at du risikerer og legge på deg. Fedon sitt kosthold er balansert utifra lav GI kh, og et visst utvalg av fettkilder. Du kan ikke spise så mye fett du vil på Fedon, du risikerer at du legger på deg siden Fedon inneholder - KAN inneholde et så stort antall kh at evt overskudd av energiinntak vil lagres på kroppen. Fedon kan også tilpasses til ønsket kh-inntak , men det krever etter min mening at man har satt seg godt inn i Fedon i utgangspunktet og forstår poenget med lavkarbo og hvordan det fungerer på kroppen.
Poenget mitt tilslutt: Skal du ned i vekt? Hvis så - MÅ du i en lengre periode spise strengt. Utskeielser vil kunne ødelegge vektnedgang, og bør vente til etter at du har nådd målvekt. Det krever også at man tar i et tak på kjøkkenet, men du må ikke være noe mesterkokk for å håndtere et stort utvalg av matretter på LCHF. Det handler mye om holdningen til å faktisk gjøre det 
Det er ikke enkelt og slanke seg, det krever en del oppofringer. Er man ikke forberedt til å ta disse i en kortere periode, er sannsynligheten for at man vil lykkes med vektnedgang mye mindre.
|