Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-11, 17:36   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Livet etter lavkarbo

Du må dessverre redusere fettinnntaket i balanse med økt karbohydratinntak. Derimot - hvis du klarer og se at du skal spise noenlunde balansert lavkarbo til daglig, kan du jo spise dine favoritter på lørdag? En sjekk en gang pr mnd på vekta vil hjelpe deg og gjøre dette på en måte hvor du både beholder vekta OG er komfortabel

Spiser du opptil rundt 72g kh pr dag, trenger du ikke nødvendigvis redusere fettinntaket. Spiser du mer, tenk mindre fett. Dette blir nok også en vane etterhvert, siden som du sier - det fungerer om du gjør det riktig

72g kh pr dag er iflg Lutz hele 6 brødskiver, så da har du noe og gå utifra

Jeg ville kanskje ha startet med å finne ut hva du kan spise for å nå opp til ca 72 g kh pr dag, altså matvarer og mengde. Regn på pitabrød, ris, nanbrød osv osv. Jeg tror nemlig at om du har noenlunde kontroll på inntaket, vil dette gå ganske så greit. Du MÅ kanskje ikke spise TRE nanbrød, men kan holde deg til ETT, og heller spise mer protein feks.

Velg også det som er VIKTIGST for deg, ikke fråts i ALT av karborik mat. Finn det du gjerne vil ha som del av hverdagen din, og legg det inn i en plan - lik den planen du la for å gå ned.

Vær klar over at at du kan bli litt uvel når du øker på en del med karbohdyratene. Gjør det da litt etter litt, sånn at du kan se hva slags mat du reagerer mer på enn andre. Du kan også risikere og gå opp, men som jeg sier - hvis du legger en plan, og fører god kontroll i starten, så er jeg overbevist om at du vil finne et kosthold som gir deg helse og vekt i balanse

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat