Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-11, 18:22   #6
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! (Vekta står stille)

Opprinnelig lagt inn av Dronning Margrethe, her.

Hei og tusen takk for svaret

Jeg spiser til jeg blir mett, men du mener jeg kanskje hadde gått ned ved å spise mer?

Jeg har tidligere spist mer grønnsaker, men så ble jeg redd for at det nettopp var karbohydratene fra disse som gjorde at ingenting skjedde med vekta.

Jeg har også prøvd å få i meg 1g protein per kg kroppsvekt men ligger nok i underkant av det til daglig, men ofte sliter jeg litt med at jeg får for mange % protein i forhold til fett.

Har lest på andre tråder, men ikke helt forstått; er det større sannsynlighet for at man går ned mer hvisman spiser mer fett? Jeg trodde det mest kom an på karbohydratene.?

Ellers må jeg kanskje trene mer,- siden jeg ikke har så mange kilo for mye?

Bare et forslag og tanke, har du og din far sammenlignet akkurat hva dere spiser i løpet av en dag eller to? Det kan jo hende du får noen clues der

Med lavt kh inntak må kroppen få energi fra fett. Spiser du for lite fett i starten mener jeg at kroppen ikke kommer helt i gang med fettforbrenning, og spiser du så over tid lite fett også - blir det naturlig stillstand i forbrenning av kroppsfett.

Trening strammer opp, men det er nå så mange artikler og studier som viser at trening alene ikke gir vekttap at det argumentet bør legges vekk. Trening gir derimot mentale og fysiske fordeler ELLERS og anbefales derfor varmt både for den mentale og fysiske helsen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat