Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-11, 22:50   #11
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tom for energi!

Opprinnelig lagt inn av jojomesteren, her.

Nerthus, du har jo mange ganger beskrevet at du ikke går ned (men heller ikke opp) om du ikke reduserer på inntaket, selv om du er i ketose.

Jo, det stemmer, men jeg opplever ikke manglende energi eller overskudd, eller klarer ikke holde ut på trening - verken når jeg spiser "så mye jeg vil" eller når jeg reduserer kaloriene... Jeg er ikke FOR og redusere kaloriene på lavkarbo. Jeg hater at jeg MÅ gjøre det for å oppnå vektnedgang. Jeg ønsker ikke å "preke" om kalorireduksjon, men faktum er at i MITT tilfelle er det nødvendig for å få vektreduksjon. Ta med at jeg spiste generell lavkarbo ET ÅR før jeg reduserte på kaloriene. Jeg har en kronisk infeksjon i kroppen og en autoimmun sykdom som betyr kronisk betennelse. Dette kan medføre at det er vanskelig for kroppen og få i gang ordentlig fettforbrenning fordi dette kan øke blodsukkeret.
Det burde ikke være noe problem for deg og øke inntaket over et par uker for å se om noe skjer. Jeg ser heller ikke noe problem i å øke kh-inntaket til rundt 30 g pr dag for din del, noen fungerer ikke optimalt på så lavt kh-inntak som ketolyse sier. Derimot har du fremdeles holdt på i ganske kort tid i lavkarbo-kostholdet ditt, og kroppen din har muligens ikke kommet ordentlig i gang med fettforbrenning. DERFOR er det så mange av oss snakker om at det er viktig og spise godt med mat de første ukene. Selv om Torkild mener at vektnedgang kommer med at inntaket reduseres etter de første to ukene, betyr ikke det at all MÅ redusere inntaket for å få vektnedgang.

Hver kropp er forskjellig. Stress med å gå ned kan stoppe vektnedgang. Mye trening kan stoppe vektnedgang, fordi det er vanskelig for kroppen og bygge opp og bryte ned samtidig - forskjellige hormoner er da involvert, og noen av disse kan ikke være "aktive" på samme tid

Øke matinntaket, eller redusere treningen over et par uker vil raskt gi deg en tilbakemelding på hva som vil gi vektnedgang i ditt tilfelle tenker jeg

Svært mange her inne begynte på EN retning, men har etterhvert justert inntaket for å oppnå resultater. Noen må spise ekstremt lite kh for å få vektnedgang, andre igjen må ligge mye høyere både for å opprettholde energinivået OG oppnå vektnedgang.

5 uker er igjen litt kort tid på lavkarbo før man begynner og justere kostholdet, man bør ihvertfall ha holdt på et par måneder. Deretter bør man ha hatt vektstagnasjon i lengre tid før man vet at slik man spiser nå ikke vil føre til vektnedgang. Kroppen er en komplisert sak, og noen kropper bruker mye lengre tid enn andre på å tilpasse seg.
Ditt første problem akkurat nå er jo at du ikke fungerer optimalt når det gjelder overskudd og energi. Mer mat er min første tanke, redusere treningen en periode er en annen.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat