Sv: Erfaring med Grete Roede?
Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.
Tusen takk for svar Nerthus. eneste karboene jeg har i kosten er 3 frukt, en slik o,1% yogghurt, og proteinshake og grønnsaker. skal trene veldig mye så merker på formen at jeg må liksom ha litt mer karbohydrater i kosten enn bare grønnsaker.
må si jeg gruer meg litt til kurset men håper det går bra, lurer på om dem har slik vekt som måler fettprosent og for jeg mener den e rlike viktig som vanlig vekt liksom
Hvis du føler du trenger litt mer karbohydrater pga trening (dette kan du jo teste ut litt etterhvert), foreslår jeg at du reduserer til en frukt og heller spiser litt mer bønner/linser, litt potet/gulrot sammen med masse andre grønnsaker - altså litt mer i fedons vei. Frukt gir så kjapp blodsukkerstigning at om du spiser karbohydratrik mat med lavere GI vil du få bedre balanse i blodsukkeret ditt 
Jeg anbefaler anskaffelse av boka "Bedre uten brød" av Lutz, han forfekter et lavkarbokosthold med rundt 72 g kh pr dag som optimalt, og der er det plass til litt mer kh, også en frukt om ønskelig/nødvendig, men han veileder også i andre matvarer som inneholder litt mer kh slik at du kommer opp i rundt 72 g kh pr dag Kanskje det kan være mer i din retning?Sjekk biblioteket, de har gjerne denne boka i hyllene sine 
|