Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-12, 10:50   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dag 1 overstått, føler meg helt forferdelig!

En annen ting jeg tenker på - er at om du reagerer så sterkt etter bare en dag eller to - kan det hende kroppen din er overmåtes var for karbohydrater... og at du lett blir "avhengig".

Jeg hadde det slik da jeg sluttet og røyke for en del år siden, jeg ble så syyyyykt syk! Heldigvis tenkte jeg ikke at om jeg bare tar EN røyk så føler jeg meg bedre den gangen Samme med etter noen ukers tøffe smertestillende pga en ekkel prolaps, jeg fikk så abstinenser jeg trodde jeg skulle klikke... min konklusjon er at min kropp "lett" blir avhengig av stimulerende stoffer, inkludert da karbohydrater Nå har jeg "sluttet" med såpass mye forskjellige ting over tid at jeg klarer og holde ut den uken eller to det gjelder, fordi jeg vet at kroppen min også raskt klarer og gjenfinne balansen selv om det er et helvete mens det pågår... har det sånn med lettbrus også jeg, selv om det ikke er snakk om store mengder - drikker jeg hver dag, blir det en liten uke med "helvete" før jeg er "normal" igjen...

En litt morsom tanke er jo da at jeg forstår hvorfor jeg ikke har behov for å hoppe i fallskjerm osv, fordi det skal så lite til før hjernen min får "belønning" av enten ting jeg inntar eller gjør. En tur i den letteste slalombakken får jo meg til å bli helt "rusa" i hodet hahaha!

Lett og glede altså For meg hjelper det og visualisere det som skjer i kroppen når jeg får slike reaksjoner, og tenke at det er JEG og ikke hjernen min som er sjef (siden den i en del tilfeller ikke klarer og ta rasjonelle avgjørelser)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat