Tråd: Ny og usikker
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-12, 20:45   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny og usikker

Hei og velkommen!

Holder du deg under 72 g kh pr dag (jfr "Bedre uten brød" av Lutz) trenger du ikke redusere fettinntaket. Spiser du 50/60 g kh pr dag, bør du absolutt spise fett!

Kutter du både fett og karbohydrater, hvor skal da kroppen hente energien sin fra? Protein er byggestener for kroppens celler, ikke en energikilde... Du risikerer og bli ganske kraftløs.

Jeg anbefaler at du spiser godt med grønnsaker, rene proteinkilder og bra med fett attåt i det minste de første par ukene. Dette for å hjelpe kroppen i gang med forbrenning av kroppsfett. Dette om du da har kroppsfett... er du ganske nær normalvektig, er det enda mer viktig at du passer på å spise fett, siden kroppen ikke vil ha så mye og hente fra sine egne lagre.

Jeg anbefaler at du leser nybegynnertråden jeg linker til i signaturen, skroll deg ned og les artikkelen i linken "hva er lavkarbo" av Vegard Lysne, så kanskje du får en bedre forståelse av hvorfor det er så viktig og spise fett når du spiser så lite karbohydrater

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat