Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-12, 21:08   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny på lavkarbo - spørsmål ang dagsplan, trening og generelt

Opprinnelig lagt inn av anefisk, her.

Tusen takk for svar! Nå er hodet litt klarere :-)

Newstart: jeg har begynt på lavkarbo for begge deler - både for blodsukkeret og vekta sin del!

Nerthus: jeg spiste så masse nøtter (rett før middagen) pga veldig dårlig planlegging - orket ikke å begynne med middagen før alt for mange timer, selv om sulten sa at jeg burde spise snart, og da hev jeg dessverre inn på nøtteposen i stede for å vente på at kyllingen i ovnen skulle bli ferdig

Jeg synes det er litt vanskelig dette med grønnsaker... Jeg spiser agurk, tomat og paprika i salaten (er litt forsiktig med paprika, lurer på om det kan være litt sterkt for magen min, har blitt tipset om å prøve å spise litt mindre av det), hvilke andre grønnsaker kan jeg spise? Spiser også blomkål som tilbehør til middagene, og avokado til lunsjene og frokostene.

Alle har slike dager hvor det skjærer seg litt med planleggingen Fra SDS husker jeg et genialt mellommåltid, nemlig (tilsammen) en håndfull med ostebiter, litt mandler og litt valnøtter. Jeg bruker også og rulle 2-4 skiver med hvitost sammen med spekeskinke eller annet kjøttpålegg, og da blir jeg vanligvis "mett nok" til middag

Jeg ville forsøkt "lun" salat, med feks litt bacon (for smaken) og stekt sopp og grillet kylling - agurk eier jo ikke næring, kun vann stort sett.

Ellers har jeg laget mos av brokkoli og blomkål (en dag jeg hadde mye rester) sammen med en klatt smør og en skvett fløte. Det var jaggu meg GODT!!! Jeg bruker blomkål og brokkoli (rå) kokt i 5 minutter til vanlig. Har de asparges på tilbud, koker jeg den i to minutter og hiver så i stekepanna sammen med det jeg har av evt proteinkilder den dagen (laks, biff, entrecote, kyllingfilet mm), og strør over litt parmesan. Jeg ELSKER stekt sopp i smør med salt og pepper, og er også blitt STOR STOR fan av sellerirot! Det kan du jo koke opp i små biter sammen med feks blomkål og brokkoli og mose, det gir en kjempegod smak. Eller du kan raspe sellerirot og blande med revet ost (noen har i litt løk) krydre med salt og pepper og legg i hauger i panna og stek, press litt sammen underveis. Blir som røstipotet og ekstremt godt på smak. (Kan bare spise sånn og saus jeg hehe). Jeg er også stor fan av rosenkål, kok opp frossen (mindre bitter enn frossen) rosenkål i et par minutter, ha i litt smør, salt, pepper og evt presset hvitløk. Her kan du også skave litt parmesan på toppen. Når jeg gjør dette med grønnsakene må jeg innrømme at jeg spiser MYE mer grønnsaker enn når de bare er kokt, og jeg pleier og bli fryktelig mett hehe.

Nå ble jeg faktisk fysen på grønnsaker hahaha!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat