Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-12, 09:50   #41
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Muskler vs fett og litt til å lure på ...

Opprinnelig lagt inn av svingstangdeluxe, her.

Mange seier at vektnedgang ikkje går fort nok/stopper opp til tross for at en har begynt å trene meir en før. Så blir det ofte svart at det kan vere for at en har fått muskler og de veg meir en fett. Så langt så bra. Men, dersom ein har tatt av ca 0,5 kg pr veke og ein plutselig står stille. Kosten er uforandra, men treningsdosane er auka. Då lurer eg litt på kor mange kg muskler er det mulig å "trene på seg" i forhold til at nedgangen er stoppa?

Dette med at man ikke går raskere ned i vekt selv om man trener (mer enn tidligere), kan det ha noe med stresshormoner å gjøre??
En del trening utløser diverse stresshormoner som igjen hindrer vektnedgang, etter hva jeg har skjønt...??
Muskler er ikke noe man bygger "kilovis" av i løpet av noen uker på ketogen kost, selv om det nesten kan høres slik ut i enkeltes svar her inne (ikke denne tråden).

Uansett er det flott at man trener og alle bør finne en eller flere treningsformer som passer til en selv og som man liker å holde på med. Da unngår man i alle fall å bli støttemedlemmer

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat