Sv: Spiseforstyrrelser og lavkarbo ...
Jeg føler veldig med deg - det er vanskelig situasjon! Enten får du legge fram saklig informasjon feks fra Hexeberg-paret, og fortelle at du kan fint spise, men at du vil velge vekk stivelsesrikmat og istedet spise mye grønnsaker og godt fett. Jeg kan ikke fatte at de kan nekte deg dette?
Ellers så bør du kanskje vurdere om du kan klare dette på egenhånd, EVENTUELT ta kontakt med Hexeberg og høre om de kan hjelpe deg på vei istedet?
Så tøff og sterk som du er - i og med at du er her, forteller om historien din og har kommet det inn på et behandlingsopplegg er jeg sikker på at du finner en løsning på situasjonen. Jeg reagerer på at behandlingspersonalet egentlig legger ekstra byrde til det problemet du allerede sliter med ved og ikke la deg selv tildels bestemme hvilket kosthold du vil følge. Jeg forstår at de ønsker at du skal spise sunt og næringrikt, men rent protein, grønnsaker og gode fettkilder kan umulig være usunt? Risikerer du og få et større problem med mat om du MÅ spise masse karbohydratrik mat 3 dager i uka de neste månedene?
Det vet bare du - og jeg er sikker på at du klarer og ta den rette avgjørelsen 

|