Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?
Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.
Takk for tilbakemeldniger!!
JEG spiser mye mer kjøtt nå enn før. Jeg har alltid vært mest glad i pastaen, poteten og risen når jeg har spist middag. Og de andre måltidene, har jeg spist knekkebrød med lite pålegg på. Nå spier jeg mer pålegg på lavkarob-brødene, og mye mer grønnsaker enn før til middagen. (Noe jeg også savnet fokus på i artikkelen.)
Hvor mye kjøtt er det ok at man spiser hver dag da? Jeg så en plass at det var 500g i uken... Jeg vet jeg spiser mer kjøtt en det! Men når jeg lager mat, er det bare ca 1/4 del av tallerken som er kjøtt. Resten er grønnsaker!
En annenting jeg reagerte på i artikkelen... Det ble skrevet om de fattige og de rike... Men er det ikke sånt med alt da? At de rike bruker design-klær, mens de fattige bruker billig-klær? Og hva med forholdet mellom gull/diamanter og billig-bling-bling?
Skal vi stappe i oss masse korn-mat for å sympatisere med de fattige som bare har råd til korn? Eller kan vi prøve å tenke nytt, og prøve å skaffe bra, billig mat til alle?
Eg spiser ikkje lite kjøtt, men eg spiste ikkje lite kjøtt før heller eg.
Når eg tenker meg om spiste eg vel mykje av alt før, med unntak av grønsaker.......
Men kor mykje kjøtt... veit ikkje, spiser til eg blir mett, og på tallerkenen er det alltid masse grønsaker og då er det greit nok for meg 
|