Sv: Begynner å bli litt lei nå....
Med over 20 kg ned, og samme matinntak er det kanskje ikke så rart at du ikke går ned mer. Det kan hende du rett og slett nå spiser akkurat det kroppen din trenger for å fungere i hverdagen, og med "lett" aktivitet i tillegg ser den vel ikke behovet for å hente energi fra fettreserverne, da det er lettere tilgjengelig energi fra maten du inntar.
Jeg ville først og fremst foreslå og redusere størrelsene på måltidene dine over noen ukers tid. Drikk nok vann, og pøs på med grønnsaker. Jeg ville også redusert karbohydratinntaket noe over noen få uker, for å se om variasjon i maten din kan hjelpe til med å gå ned mer.
Kroppen venner seg raskt på det samme kostholdet, og noen har god erfaring med å variere innimellom. Dette gjelder alt fra og øke kraftig på med fett en ukes tid, spise stramt med karbohydrater, mindre/større porsjoner, kutte melkeprodukter, eller spise etter periodisk faste osv.
Selv om du sier du aldri vil bli noen turgåer, vil jeg anbefale at du legger inn 20-30 minutter gange hver dag. Bruk musikk, og gå til jobb, eller på besøk eller andre ting, da denne lille turen også vil hjelpe på det mentale stresset ved og ikke gå ned - som du opplever akkurat nå. Fysisk aktivitet for aktivitetens skyld er mental renselse, så som at man får i gang sirkulasjon i kroppen og utskiller endorfiner. Du tror det kanskje ikke NÅ - men det er mange som blir "avhengige" av sin daglige tur/trening fordi det er den eneste tiden på dagen de faktisk er 100% fokuserte og tilstede akkurat der og da 
|