Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-12, 15:09   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: kan noen kommentere disse måltidene?

MER grønnsaker! Ikke spis deg mett på næringfattig salat - erstatt ihvertfall noe med ordentlige grønnsaker som gir deg næring

Mer søtt (splenda) hjelper ikke på søtsuget i lengden, men vil opprettholde suget. Spis istedet feks en ordentlig biff/entrecote/kyllingfilet mm med masse grønnsaker og fløtesaus istedet for noe med kunstig søtt. Er du stappmett får du mindre søtsug. Pepsi max vil også kunne opprettholde suget (ihvertfall min erfaring), hva med og bytte ut med en annen type lettbrus og variere istedet? Jeg opplever pepsi max som svært avhengighetsskapende...

Drakk du melk i kaffen før er det helt greit og bruke fløte nå, men drakk du kaffen "bar" tidligere, trenger du nok ikke ha i ekstra fløte nå - så lenge du får i deg nok fett fra maten.

Jeg vil anbefale at du følger en retning den første måneden, så er det lettere og få i seg det man skal - feks ketolyse. Slik det ser ut nå spiser du ekstremt lite karbohydrater - har du talt de? Du spiser litt "skaldeman 50+" nå, og det er ikke sikkert du trenger og være så strikt.

Det er kjempebra at du klarer og holde deg unna gamle søtsak-synder, jeg tror det blir enda lettere om du spiser mye mer grønnsaker og mere gode proteinkilder!

Nå har du vel nettopp startet også, så de første par ukene kan være tøffe. Spis derfor godt med mat i disse ukene, sånn at kroppen får kommet i gang med fettforbrenningen og at søtsuget blir redusert. Mengde mat vil vanligvis justere seg selv etterhvert

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat