Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-12, 21:00   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Min meny og bivirkninger! (Trenger hjelp)

Enig med insert her, forstår godt at du har hodepine, du spiser for lite mat!

Pøs på med protein og grønnsaker, kok egg og spis til frokost og mellommåltid med evt litt smør eller majones attåt (egg er den "perfekte" matvare ), kyllingfilet eller grillet kylling, laks, biff, nakkekotelett, svinekjøtt, kjøttdeig osv. Stek deg en gedigen omelett med skinke/kyllingkjøtt og ost og "grønt" så har du i flere dager.

Har du prøvd ALT av grønnsaker? Sopp? Asparges? (kok i 2 minutter, stek raskt i panna og ha litt parmesan på toppen). Spinat? (Ha hele spinatposen i kasserollen sammen med litt smør og fløte, knallgodt!) Blomkål og brokkoli - lag mos med litt fløte og smør og salt og pepper, smørdampet rosenkål, rasp sellerirot og bland med raspet ost, bittelitt løk og stek i panna som "røstipotet". Gratiner grønnsakene i ovnen med litt hvitløk, fløte og philadelphiaost og selvvalgt krydder. Hvis du ikke er så glad i grønnsaker, spis ihvertfall LITT og lag deg i tillegg salater av gode grønne salater (finnes jo enormt med varianter i butikken ferdig i poser i dag), litt paprika, minimais og lag deg dressing selv av feks majones/CF, en liten sprut ketchup u sukker og evt litt flytende natreen og litt eddik. Kok blomkål i små buketter i to minutter, avkjøl i kaldt vann og lag deg "potetsalat", med majones/CF, litt purre og gressløk og ha attåt biffen eller kyllingfileten Spis bearnaisesaus attåt, eller ha litt fløte i stekesjyen så har du fløtesaus.

Akkurat nå sulter du kroppen din - ikke bare med for lite energi/kalorier, men også pga manglende næring til kroppens funksjoner. Ikke rart du holder på å svime av

Hvis du sliter med vann, drikk vann til maten. Det har vært delte meninger om stort inntak av drikke til mat, men den siste artikkelen jeg leste sier at det har ingenting og si. Det er da jeg får i meg mest væske

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat