Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?
Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.
Ketoseprinsessen: Husk at 72 grensa er generell for et snitt av mange personer og vil f.eks ikke gjelde en kar på 100 kg som trener, har lav fettprosent som både har betydelig større glykogenlagre og forbrenner mye glukose og har god insulinfølsomhet, i samme grad som en tilsvarende tung kar med høy fettprosent og dårlig insulinfølsomhet. Mener jeg leste et intervju med Lutz om at den reele grensa lå rundt 50-100, men at 72 var et enkelt standardtall som galt mange. Tror du må prøve deg litt fram og følge med vekta nøye. Jeg ville nok dog prioritert et høyere proteininntak enn karboinntak om du ønsker å gå ned litt til siden protein metter mye og fører spontant til en reduksjon i kalorier, samt at flere protein er ketogene og omdannes rett til ketoner hvis kroppen ikke bruker dem i oppbygging\vedlikehold av ulike vev i kroppen. Det at høyere proteininntak holder på mer muskler under vektnedgang som igjen hjelper på hvileforbrenninga er heller ikke dumt. Når du når vekta du ønsker kan du gå litt ned på protein og øke litt på kh. 50-60 høres slett ikke dumt ut Kan hende du tåler litt mer og, husk at dette er en livsstil du bør ha resten av livet om du når målene dine, og jo mer streng man blir med seg selv, jo større er faren for å sprekke.
Takk for konstruktivt svar Jeg er ganske enig i det du sier, jeg har mye muskler på kroppen og tror ingen leger i norge ville sagt at jeg burde slanke meg mer..men når jeg først er i gang og jeg føler jeg har litt ekstra fett på magen så ser jeg ingen grunn til å gi meg før jeg er helt fornøyd når jeg har jobbet så hardt med trening og kosthold i et halvår.
Får bare prøve, burde jeg regne med å gå opp noe vannvekt når jeg øker fra 20-25karbo til 60karbo selv om jeg trener hardt og ofte?
|