Sv: 72 g carbs a day vs ketose (frukt og treningshjelp)
Det siste tror jeg er så individuelt at du må bare prøve deg fram selv Noen fungerer best på ketogene kosthold, andre med litt mer karbohydrater.
Når det gjelder frukt ville jeg valgt de som ikke gir den raskeste blodsukkerstigningen jfr Fedon og lavglykemiske matvarer. Du skal allikevel opp i bra med frukt om du ellers spiser ketogent, har du sjekket kostholdsrådene bakerst i boka til Lutz? Rotgrønnsaker, bønner, linser, fullkornspasta mm er ting jeg ville prioritert først, sammen med bær. Velg deg så i tillegg ut frukt du savner "mest" men som samtidig ikke gir den mest voldsomme blodsukkerøkningen.
Konklusjonen? Prøv deg fram Alt ettersom hva som er målet ditt, vekttap eller "bare" bedre helse. Skal du ned i vekt, ville jeg nok vært striktere over en periode og heller ventet med fruktinntaket til du nærmer deg målvekt. Er du allerede normalvektig, men har en del symptomer som du gjerne vil bli kvitt, ville jeg begynt strikt og så innført en og en matvare for å se hva du evt reagerer på. Holder du deg strikt en god stund først, vil du raskere få reaksjon om du inntar annen mat som du kanskje reagerer negativt på (feks med oppblåst mage.)
|