Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-12, 21:48   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen som vil gi en nykommer noen tips?

Du er godt innenfor normal-BMI, og siden lavkarbo er vektregulerende, synes jeg du bør høre mer på kroppen din, enn på hva du føler er riktig vekt for deg.

Store lår vil sannsynligvis bety godt med muskler, dvs du er STERK og har en funksjonell kropp. Du kan ikke - uansett metode - punktslanke kroppen din.

Vekta di vil sannsynligvis IKKE gi deg riktig fettprosent. Den vil gi forskjellige verdier avhengig av hvor fuktig (ledende) beina dine er, hvor mye vann du har i kroppen osv - så ikke heng deg opp i hva den sier og la den ihvertfall ikke styre hverdagen din!

Vann i kroppen kan du bli avhjulpet med ved å spise lavkarbo. Jeg synes derimot du spiser litt magert (dvs lite fett), men du kan ta en sjekk på fordelingen av karbohydrater, fett og protein ved å legge inn det du spiser i løpet av et par dager på diett.no

Du vil ikke bli "tykkere" på lavkarbo så lenge du spiser riktig. Dvs at du ikke spiser BÅDE mye fett OG høykarbomat. En av årsakene til at du har gått litt opp i vekt KAN være at kroppen din mener den ligger under den vekta som er optimal for den.

Jeg ville ikke brukt tid på å sulte meg ned i vekt med normal BMI. Bruk heller tiden på å finne et kosthold du kan stabilisere vekta di på samtidig som du opprettholder god helse. Lavkarbo er et godt valg da etter min mening

Mye vann i kroppen kan gjøre at du både får trangere bukser og sko... Yrla har tidligere vist til en artikkel som sier at det er ikke mulig å legge på seg fett på kort tid om man spiser normale mengder mat...

Jeg anbefaler deg å lese nybegynnertråden jeg linker til i signaturen min og sette deg inn i hvordan lavkarbo fungerer på kroppen din. Da er det lettere å bestemme seg for hvilket kosthold man skal følge også.

8 dager er for kort tid til å si noe som helst om et kosthold - 2-3 måneder minst før du vil kunne se hvilken effekt kostholdet gir din kropp. Den skal stabilisere hormoner og ikke minst venne seg på fett - du har spist magert før, og kroppens funksjoner er livsavhengige av et visst fettinntak, så dette vil nok ta lengre tid enn 8 dager...

Stikk innom www.friskogfunksjonell.no for mer kunnskap om kroppen, kosthold, næringsstoffer osv på en lettforståelig måte

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat