Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-12, 18:41   #9
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan kroppen stagnere helt?

Har du nyss begynt å trene, kan det ta noen uker før kroppen "slipper" treningsvannet. Jeg går glatt opp over natta etter trening og så ned litt igjen dagen etter det igjen.

Samtidig sier du at du "gasser" deg med mat. Spiser du såpass mye fett og protein at kroppen din ikke trenger hente energi fra fettreservene, opprettholder du nåværende vekt...

Spiser du MER enn nok for å bli mett? Prøv og reduser porsjonene en uke, med ett mål for øyet - nemlig og kjenne på om du fremdeles er mett etter reduksjon. Prøv feks og halver porsjonene og lag deg en liten dagbok hvor du noterer ned hvordan du har det, er du mett, blir du raskt sulten osv.

Etterpå - eller i tillegg - kan du notere ned alt matinntak i diett.no for å få en god oversikt over matinntak. Det KAN hende du spiser for mye til at kroppen trenger hente fra fettreservene - det kan hende at treningen nå holder på så mye vann at fettforbrenning mm er vanskeligere.

Du har holdt på litt over en uke - smør deg med litt tålmodighet... Det TAR tid å få i gang fettforbrenningen, for noen opptil 8 uker... så kos deg med kostholdet, bli kjent med "hva er nok mat for meg", og STRESS NED!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat