Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-12, 22:26   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er veldig positiv til lavkarbo, men syns det er litt skummelt egentlig.

Tja, både og. Jeg hadde lest så mye om det at jeg var trygg på det helsemessige aspektet, men var spent på hvordan kroppen ville fungere.

Skal du mye ned i vekt, ville jeg ikke skeiet ut før du har kommet svært godt i gang og er komfortabel med kostholdet - ellers er det lett å havne på høykarbokjøret...

Du skal sukkeravvennes, og hjernen din VIL prøve å lure deg til å spise karbohydratrik mat - det kan du bare forberede deg på med en gang. Trikset er å avsløre hjernen når den prøver å lure deg

Sett deg litt mer inn i ernæring generelt - du sier du ikke vil fore barna med fett - men jeg antar du er fullt klar over at deres utvikling er avhengig av at de får tilført nok av de essensielle fettsyrene for å kunne ta opp bla vitaminer fra andre næringsstoffer/matvarer? Og at barn SKAL og må spise en del mer enn de forbruker fordi de skal vokse?

www.friskogfunksjonell.no er en glimrende side med god og lettlest (ok, lettere enn fagbøkene ihvertfall hehe) informasjon om ernæring.

Ellers anbefaler jeg "bibelen" - nemlig "Bedre uten brød" av Lutz. Den inneholder svært god faginformasjon om hvordan lavkarbo fungerer på kroppen

Lån deg kokebøker om lavkarbo på biblioteket og la deg friste til å forsøke nye oppskrifter ofte - dette gjør at du ikke blir lei "egg og bacon" - for lavkarbo er så fryktelig mye mer enn det Lykke til med kostholdsendringen!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat