Sv: Er operasjon veien til lykke?
Den flotte søstra mi har fått tilbud om operasjon etter å ha vært overvektig hele livet. Jeg har gitt beskjed om at jeg skulle ønske lavkarbo kunne vært forsøkt over lengre tid først, men i hennes situasjon har hun valgt det vekk, selv om hun tidligere har gått ned på lavkarbo.
Dette respekterer jeg. Jeg har sagt at jeg kommer til å fortsette å snakke om lavkarbo, men at jeg uansett vil støtte og backe henne opp i hennes avgjørelse! En av grunnene til at jeg er skeptisk er selvfølgelig at dette er et svært stort og invaderende inngrep som kan gi mye negative bivirkninger og jeg vil ha søstra mi frisk og fin, men til syvende og sist må hun ta avgjørelsen selv!
Hun har nylig også fått diagnostert lavt stoffskifte og går på tyroxin, og det forundrer meg at legen ikke har sjekket dette tidligere - jenta er jo snart 40... men søstra mi er tøff og ikke den som klager i tide og utide, og det er kanskje årsaken?
Det er en vanskelig situasjon og jeg må prøve å være der for henne istedet for å presse på henne løsningsforslag hun ikke er bekvem med. Det skal jeg klare!
Om det er veien til lykke? Vel, med en vellykket operasjon, stor vektnedgang vil det bli lettere å leve. Siden hun er så sta og kunnskapsrik er jeg overbevist om at hennes lykke vil øke, da det er tungt og gå rundt med en for stor kropp i en hektisk hverdag.
Gla i dæ vakre, flotte, skjønne lillesøstra mi - og så stolt over deg på alle mulige måter at du vil nok aldri forstå det <3
|