Re: Sv: Lavkarbo i prestasjonsidretter
Opprinnelig lagt inn av Themaia, her.
Har gått på lavkarbo i 1 mnd. Er mye i aktivitet og har merket at jeg blir "tung" i bena og lurt på hvordan jeg skal gjøre dette bedre. Må nok øke karbomengden noe, kanskje opp til 50 pr dag. Eller spise meg opp på karber før jeg skal på fjelltur? Noen erfaringer?
du kan jo prøve å fylle opp glykogenlagrene dine med litt lav GI karbo før du suser av gårde Kanskje det hjelper
Om du er like aktiv nå, som for 1mnd siden, altså samme intensitet, men at du merker at det kreves mere av deg for å gjøre de samme aktivitetene, så kan det nok ligge i kostholdet. evnt at man brygger på en forkjølelse, er overtrent etc..
men prøv å karbe litt opp før treninga, særlig om det er moderat/høy intensitet i øver en time, da kan man fort gå tom. I allefall min erfaring.
Jeg pleier å spise litt melon eller en pære og en neve nøtter før jeg drar ut på langkjøring. Men totalt sett så ligger dagsinntaket mitt på rundt 50karber, og jeg fungerer fint med både styrketrening, lange turer, og intensive intervaller...men karber da litt opp før lengre treningsøkter.
(vet forøvrig ikke om jeg er i ketose)
Du finner etter hvert ut hva som funker for din kropp lykke til
PS! : her fant jeg en gammel, men dog aktuell tråd som tar opp dette med trening med/uten ketose...http://forum.lavkarbo.no/archive/index.php/t-33515.html
Sist redigert av Nordmørsloppa : 05-04-12 kl 13:29.
|