Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-12, 21:49   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Slutte" på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Hei!

Jeg har nå fulgt et lavkarbokosthold, og tror jeg har kommet frem til at jeg vil "slutte"

Jeg kommer ikke til å starte å hive innpå brødskiver, pasta, ris og poteter av den grunn, men kanskje heller kutte ned på fett og opp på karbo (frukt og meieriprodukter, kanskje litt ris og slikt)

Er det noen av dere som har vært gjennom den prosessen? Hvordan er det lurest å gå fram?

Er det noen av dere på vedlikehold som spiser på denne måten nå?

Hva er målet ditt? Dvs hvordan ønsker du å spise "til vanlig"? Lutz sin "Bedre uten brød" anbefaler et optimalt kosthold med ca 72 g kh pr dag, kan det være noe for deg? Der er det mer beskrevet hvordan du da bør spise også.
Evt kan atkins som Yrla nevner være en måte å "øke på" med kh og redusere på fett på en fornuftig måte.

Jeg ville ihvertfall brukt lang tid, kanskje et par måneder. Sett det et mål på hvor mye kh du øker på med i løpet av hver uke, og vær litt nøye underveis. Strengt tatt trenger du ikke redusere særlig i fettinntak opptil 72 g kh pr dag, men dette er individuelt så du må lytte til kroppen og kanskje sjekke vekta jevnlig for å finne "ditt" nivå

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat