Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-12, 18:46   #21
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Slutte" på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jo du har rett i dette. Men ved noen tilfeller får noen i seg for mye kalorier, noen kan spise for mye selv om de er i ketose. Det blir fort kalorier av fet mat.

MEN hvis man har nok kunnskap om hvordan de forskjellig næringsstoffene påvirker kroppens kjemi og hormoner, så vet vi at med et ketogent kosthold er det svært vanskelig å få kroppen inn i fettlagringsmodus. (Ikke umulig, men her kommer andre faktorer inn som nevnt tidligere - bla ting som påvirker blodsukkeret utenom kh-inntak).

Selv kan jeg spise ganske mye på ketogent kosthold, og har da ikke vektnedgang, men jeg legger jo heller ikke på meg, slik at å trekke kalorier ut som om det er uavhengig av mange andre faktorer blir ikke helt riktig og kan lett misforstås av de som ikke ennå har så mye kunnskap om hvordan et lavkarbokosthold fungerer i kroppen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat