Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-12, 20:27   #452
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Har vel egentlig igjen fått bekreftet det jeg allerede vet og preker om til alle som gidder å høre på....

1. HØYT vanninntak er alfa og omega på et lavkarbokosthold.
2. Små måltider, stopp etter en liten porsjon og sjekk om du er mett
3. Småspising er unødvendig og stanser en evt vektnedgang
4. Inntak av lettbrus reduserer inntaket av vann

Også en ting til... og dette er egentlig litt gøy - men ikke noe nytt:
Jeg har spist TORSK til frokost i to dager. ca 100 g stekt sammen med en ts pesto og 3 store ss (ca) med ratatouille. Hel kyllingfilet med gr. saker til lunsj, og en dag bare to kyllinglår.

5. Lavkarbobrød kan man og bør man vente med til målvekt er nådd, eller kun i spesielle situasjoner...
6. Mat skal SPISES ikke drikkes...

Prøver nå å spise GODT med proteiner, bra med grønnsaker og bruker "normalt" fett til. Jeg er nok ekspert på å bruke fløte og majones i for stor grad. Unødvendig til naturlig fet mat...

Fra tirsdag morgen til i dag morges gikk jeg ned 2.3 kilo....

Jeg har spist tre måltider pluss en atkins hver dag. Måltidene frokost, lunsj og middag er omtrent like store. Ingenting etter kl 18. MASSE VANN! Ingen lettbrus, ingen cappuchinosmoothies med kaffe i.

Jeg vet jeg har mye vann i kroppen - så det er helt klart det som går først (fikk nesten ikke på meg skoa!!)
Motivasjon til å være litt BEVISST igjen? Følelsen av å være stappmett konstant og allikevel spise neste måltid...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat