Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-12, 12:23   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vekta står stille og jeg aner ikke hva jeg gjør feil

Opprinnelig lagt inn av Tone-Rose, her.

Takk for tips...
Har skikkelig "gi opp dag" idag.... føler at alt bare er aaaalt for vanskelig, vil egentlig bare gråte.... tar til meg de tipsene jeg får og så må jeg vurdere alt utifra det.... veie for og imot om det i det hele tatt er verd å fortsette....
Tusen takk for tips og hjelp.... Det setter jeg pris på...

Det er ikke greit når man mener seg å gjøre alt etter regelboka - som du gjør - og ikke få resultater! MEN - tørk tårene dine, dette klarer du å finne utav

Du nevner at du av og til er sulten mellom måltidene, det burde du jo ikke være med såpass bevisst bruk av fett. Store mengder bacon og smør feks, inneholder veldig mye energi og burde holde deg mett.

Om jeg kan dele min egen erfaring, så kan det hende du rett og slett gir kroppen din for mye energi. Den trenger ikke ta av kroppsfettet, fordi den fungerer på det fettinntaket du har.

Sørg for at du ikke "drikker" energien (jfr fløte i kaffen), men tygger den

Kutt alt av mellomspising, drops, lettbrus og saft osv. Bruk kun vann som tørstedrikk.

Stram inn maten din: Dvs, start med å spise mye mindre porsjoner (du kan justere litt underveis, men prøv deg fram. Jeg spiser nå porsjoner som hjernen min sier "ALT FOR LITEN PORSJON", spiser den og kjenner at jeg faktisk blir mett i magen av den. )
Sørg for at det er godt med protein i porsjonen, og helst masse grønnsaker. Salat er næringsfattig og gir kun vomfyll, men liten næring ellers. Bruk fett med fornuft, altså istedet for MASSE bacon, spis et par tre skiver, istedet for MASSE smør, ha på så lite som mulig for å få smak. Smør og fløte er så ekstremt energirikt at du trenger kun små mengder for å få den effekten du er ute etter.

Kjenn på sulten eller fysingen imellom måltider, er du "mett i magen" men fremdeles sulten, er det kanskje ikke kroppen som trenger mer mat akkurat nå, men hjernen din

Det er dessverre mange som må ha god kontroll på inntaket sitt også på lavkarbo, mens andre igjen spiser seg "naturlig mett" og går ned.

Legg en plan om 3 måltider pr dag. Jeg ville kuttet salaten og heller spist feks en kyllingfilet med gr.saker til frokost evt noe annet, altså noe skikkelig solid tyggemat Kokte egg, eggerøre, røykalaks mm.
Jeg har for første gang prøvd meg på stekt torsk med litt pesto og ratatouill til frokost noe dager (merkelig, men veldig godt og ble veldig mett lenge selv med bare 80g torsk, en ts pesto og 3 gode ss med hjemmelaget ratatouille).

En ting jeg ihvertfall har fått utav dette, og jeg har faktisk spist en atkinsbar i tillegg disse dagene - er at jeg har mistet over 3 kg (vann sannsynligvis) bare på 4 dager... jeg er fryktelig rastløs mellom måltider, for er nok vant med å putte litt i munnen. Drikker veldig mye vann, 4-5 liter minst, og starter om morgenen for å få i meg nok i løpet av dagen. Jeg kjenner på fysingen innimellom måltider, og er rett og slett mer BEVISST i matinntaket. Jeg er nemlig av typen som spiser LITT mer enn nødvendig om maten smaker godt (og det gjør den ofte når jeg lager den ) Nå lager jeg maten, og "lager" en porsjon på tallerkenen til meg selv som ser fryktelig liten ut... så får jeg heller spise mer om jeg ikke føles mett etterpå

Jeg håper du får litt trøst i at du ikke er alene, og at jeg også har vært fryktelig frustrert! Ikke alle kropper er like og dermed må man gjøre egen forskning på egen kropp

Jeg håper du kan få noen tips og nytte av mine erfaringer, og ønsker deg lykke til! Du har ALT du trenger for å lykkes, det VET jeg! Send meg gjerne en PM om det er noe jeg kan hjelpe med spesifikt, det gjør jeg med glede!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat