Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-12, 18:47   #16
Tone-Rose
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
Alder: 43
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta står stille og jeg aner ikke hva jeg gjør feil

Takk for tips og tusen takk for oppmuntrende ord Nerthus

Jeg forsøker først og fremst å kutte ned på søtning og fløten, så får vi se om det gir noen effekt... Ellers så føler jeg meg skjeldent sulten mellom måltidene, men det hender jo jeg blir det, særlig om vi spiser middag veldig seint eller om det går lang tid før jeg rekker å spise frokosten....

Jeg begynte for første gang med lavkarbo for litt over ett år siden, klarte å holde meg til lavkarbo mat i ca et halvt år, før ting gikk galt.... men da gikk jeg jevnt og trutt ned i vekt, selv om jeg definitivt ikke var så streng som jeg er nå... jeg føler jeg er myyye strengere med hva jeg spiser nå enn før, men uansett så står vekta stille....spiste mer kornprodukter før, nå er det svæææært skjeldent jeg spiser lavkarbo brød eller lignende.... men ble en del av det i påsken på hyttetur, så tror det var det som ødela for meg da....

Jeg må kanskje nevne også at jeg trener ingenting akkurat nå.... og akkurat slik ting er nå så finner jeg ikke så mye tid til det heller.... Tidligere hadde jeg en mye mer aktiv jobb, mens nå har jeg en stillesittende jobb, kanskje det har mye å si også???

Skjønner jo at alle har en kropp som reagerer forskjellig på mat, skulle gjerne ønske det var en fasit...

Men en ting som er positivt er jo at jeg føler meg bedre med kroppen min, og klærne min passer bedre, samt noen klær er blitt litt for store.... jeg har gått ned, men når det plutselig stoppet opp, så ble det utrolig kjipt.... Har forøvrig ikke gjort noen store endringer i kosten fra da jeg gikk ned, til nå... kommer ikke på noe spesielt jeg spiser annerledes.... kanskje er det søtstoffene, i begynnelsen spiste jeg midre søtstoffer og drakk aldri saft, men fløte i kaffen drakk jeg da også..... må være søtstoffene jeg reagerer på.....

Har også hatt litt uregelmessig menstruasjon i det siste... Har hormonspiral og har vanligvis ikke menstruasjon i det hele tatt, men de siste to månedene har det vært utstabilt... kan dette ha noe med vekta ¨gjøre??? vet jo at jeg tideligere alltid har stoppa opp med vekttap når jeg har fått mensen......

Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi

Sist redigert av Tone-Rose : 15-04-12 kl 18:57.
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat