Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-12, 22:29   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: HJELP 7mnd på platå

Jeg lurer på hva slags medisin du spiser, og hvorfor?

En del infeksjoner og betennelser i kroppen kan øke blodsukkeret (jfr målinger fra andre med dia og dia 2 her inne når de har hatt feks halsbetennelser - da må de ta mer insulin), så det kan være en grunn.

En annen årsak kan være at kroppen prioriterer helsen - dvs at den ikke prioriteret å "kvitte" seg med fett, les lagret energi, fordi kroppen er i krisemodus.

Generelt i matveien, vill jeg anbefale at du spiser mere proteiner og mere grønnsaker, det er ikke allverdens variert næring i yoghurt og frø, og i en krisetilstand (du spiser medisiner) trenger kroppen den næringen den kan få til å bli frisk - holde immunsystemet i gang.

Nå vet jeg ikke om du skal spise medisin lenge, men er det tidsavgrenset, ville jeg fokusert på å spise næringsmessig godt i denne perioden og ikke tenke på vekta. MASSE varierte grønnsaker og proteinkilder, og de gode fettkildene du allerede kjenner fra før så som cocosa, smør, olivenolje og ellers mat med naturlig fett i som avokado og fet fisk.

Dessverre så er også stresset du nå føler ved å ikke gå ned etter så lang tid gjøre at det blir enda vanskeligere å gå ned, så mitt beste råd - som jeg forsøker å følge for min egen del også - er å bruke tid på å stresse ned (meditere, gjøre lystbetonte ting, være sammen med mennesker som får deg til å le, se morsomme filmer osv, siden jeg har stor tro på at latter er svært forløsende når det gjelder stress) - og å fokusere KUN på at maten du spiser skal inneholde nødvendig næring for at den skal fungere og holde seg frisk Sett deg en mnd eller to fram i tid, og ta så en ny vurdering på situasjonen.

Ønsker deg både god bedring og lykke til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat