Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-12, 08:43   #23
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vekta står stille og jeg aner ikke hva jeg gjør feil

Opprinnelig lagt inn av Tone-Rose, her.

Takk for tips.... Skal prøve å holde meg borte fra maltitol og se hva som skjer.... Er cola zero søtet med maltitol?? Kanskje det var påske synderen, for da ble det zero drikking hver dag
Finnes det noen butikk sjokolade/brus som ikke er søtet med maltitol?? Er glad i sjokolade, og bytter gjerne ut cloettaen mot et alternativ som ikke påvirker vekta... Vet at jeg kan lage sjokolade selv, og har både kakao masse og kakao smør hjemme, men så blir det glemt av og sist jeg lagde det, ble sjokoladen skikkelig grym og endte i søppla, og det er såpass dyrt at jeg fikk litt skrekken, så siden da har det bare blir glemt bort.... Hvilken ferdigsjokolade spiser dere??

Cola zero er søtet med aspartam. Såvidt jeg vet finnes det ikke gode sukkerfrie sjokolader med annet enn maltitol - noen vet jeg har tagatose/tagatesse, sjekk i helsekosten! Denne kan også gi magetrøbbel. Helst burde man kutte sjokoladen helt i flere uker i starten for å få i gang fettforbrenning og vektnedgang, man MÅ ikke ha sjokolade (i know... i know... ). Jeg bruker til høytider å brekke opp 86% mørk sjokolade med noe flytende natreen og noen dråper peppermynteessens i en skål og kjører først 30 sek i mikro, rører og så 30 sek til, og har i små sjokoladebite former og setter i kjøla til avkjøling. (Evt om du har det i en sjokoladesmelter om du har). Disse smaker mye sjokolade og litt mint, og kan ofte være nok til å stille suget om det kommer over deg? Du slipper maltitolen som både kan gi magetrøbbel OG som kan gi blodsukkerøkning.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat