Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-12, 17:01   #469
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

8 dager, minus 3.3 kilo.... tre måltider, og frokost lunsj og middag kunne gjerne byttet plass, stort sett samme "type" mat og samme porsjon. En atkins når rastløsheten tar overhånd. Bøttevis med vann.

Så, mye protein og grønnsaker og LITT fett, mye vann, siste måltid kl 18, ingen småspising...

Måltider: stekt torsk (ca 80g) med en ts pesto og 3-4 ss hjemmelaget ratatouille, 2 små kyllinglår (grillet), ca 80g stekt entrecote (delt i biter) sammen med ratatouille, kyllingoggrønnsaker (rester fra tidligere middager), laksebit med litt grønnsaker, agurk og litt rømme, 2 små hjlagede lavkarbohamburgere... Er mett selv med små porsjoner, men fyser noe jævlig innimellom, selv om jeg BEVISST kjenner jeg er mett (og siden jeg reelt kjenner etter sprekker jeg ikke heller... ikke akkurat NÅ ihvertfall )

Det ser litt skaldemans ut innimellom, men prøver å få med grønnsaker til alle måltid.
Utrolig mye man får gjort når man ikke skal småspise (småspiste LAVKARBO da...)
Første uka er vann - og det er nå først jeg vil se om det vil fortsette ned.

Det er ikke en lykkelig situasjon altså... jeg er ekstremt humørsyk pga det lave kh inntaket(det er helt vilt hva den ene cappuchinosmoothiesen med 8-10 kh totalt OG kaffe gjorde for humøret altså...). og neste steg blir å få økt dette litt mer til et nivå jeg kan fungere kjemisk på også Smaken i munnen er helt JÆVLIG, jeg er KRONISK tørst og bøtter nedpå 5-6 l hver dag... jeg er ekstremt tørr på øyne også pga lavt kh-inntak...

MEN vannet har forlatt kroppen, jeg sover kortere hver natt (muligens fordi jeg MÅ opp å tisse rimelig tidlig...) men jeg er ihvertfall våken og opplagt fysisk sett.

Jeg holder ENTEN på å brenne opp i kroppen, eller fryser så jeg hakker tenner ( i løpet av en time eller to samme dag... ). Er ikke syk altså, eller jeg er ihvertfall rimelig sikker på at jeg ikke er syk )

Trøst nr 1 ? Akkurat DENNE situasjonen vil ikke vare evig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat