Sv: Stemmer det virkelig at røyking øker forbrenninga?
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
finner det ikke, Shailene, derimot ser jeg flere steder at det står 10%, det er jo veldig bra: Da er nok det mer korrekt.
Tror nok også at 10 % er nærmere fasiten for de fleste. Jeg slutta da jeg ble gravid og fikk andre ting å tenke på. Jeg gikk ikke mye opp i svangerskapet heller, var veldig bevisst hva jeg spiste (men ville spist annerledes om jeg hadde vist om lavkarbo - egentlig; hvis jeg hadde skjønt hva lavkarbo gikk ut på!!!)
En lege sa til meg en gang under en av mine tidligere røykeslutter, at den fysiske virkningen av nedsatt forbrenning den første tiden etter røykeslutt vil utgjøre to-tre kilo vektoppgang. Det var nesten skremmende da, men nå når jeg faktisk holder øye med vekten, så ser jeg at den svinger naturlig med 1-2-3 kilo - uten at bukser eller andre plagg blir trangere eller ubehagelige å ha på seg! To kilo synes faktisk ikke!!
Kitt: kjempebra at du ikke begynner å røyke igjen . Det er jo ikke noe som er positivt med røyk i dag, ikke engang det "sosiale" er igjen - heldigvis 
|